Образотворче мистецтво
Невід'ємною частиною культури, одним із
визначальних її проявів є образотворче мистецтво. Протягом тисячоліть мистецтво
займало одне з пріоритетних місць за силою впливу на особистісний розвиток
людини та її виховання. Високорозвинені цивілізації ставили і продовжують
ставити мистецтво у центрі всієї освіти, розуміючи його унікальні можливості
для розвитку духовності та інтелекту, універсальну доступність різних форм
творчості для сприйняття і засвоєння з ранніх років дитинства.
Мета художнього виховання засобами
образотворчого мистецтва — формування і розвиток в учнів комплексу ключових,
міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх
цінностей та способів художньої діяльності шляхом здобуття власного естетичного
досвіду. Головними завданнями курсу є:
- формування емоційно-естетичного досвіду учнів, культури почуттів,
елементарних світоглядних орієнтацій та оцінних суджень, основ
національної та громадянської свідомості;
- особистісно-позитивного, художньо-естетичного сприйняття дійсності на
основі емоційно-чуттєвого досвіду, здатності до художнього мислення та
творчої активності;
- художньої компетентності учнів у процесі засвоєння основ образотворчої
грамоти;
- елементарних умінь та навичок використовувати художні техніки й
матеріали, засоби художньої виразності у власній творчій діяльності;
розвиток чуттєво-емоційної сфери, здатності розуміти та
інтерпретувати твори мистецтва (відповідно до вікових можливостей),
оцінювати естетичні явища;
- універсальних особистісних якостей та здібностей: образного мислення,
уяви, фантазії, спостережливості, зорової пам'яті, художнього смаку й
сприйняття кольору, форми, ритму, фактури поверхні тощо;
- художньо-практичних умінь, навичок і вміння використовувати набуті
знання у самостійній художній діяльності; засвоєння учнями початкових
знань про образотворче мистецтво та його роль у житті суспільства,
культурному середовищі;
- основних понять з курсу образотворчого мистецтва через сприйняття
композиції, форми, кольору, об'єму, простору, руху тощо;
- елементарних знань про специфіку художньо-образної мови різних видів
образотворчого мистецтва та виражальні можливості художніх технік і
матеріалів.
Умовами успішної реалізації завдань
програми є:
- залучення учнів засобами образотворчого мистецтва до національної та
світової культур;
- формування позитивного ставлення до світу на основі емоційно-чуттєвого
досвіду та залучення до художньо-творчої діяльності шляхом опанування
основних правил-понять на чуттєвому рівні;
- розвиток чуттєво-емоційної сфери учнів, художньо-образного мислення,
потреби і здатності до художньо-творчої самореалізації;
- спонукання до необхідності вносити елементи краси в побут, природу,
стосунки з однолітками, дорослими.
Програма передбачає такі основні види
художньої діяльності учнів на уроках, як сприймання (естетичне сприймання
дійсності та сприймання мистецтва) і практична художня діяльність
(репродуктивно-творча і творча).
Сприймання передбачає розвиток естетичного
сприйняття, вміння помічати красиве у навколишньому середовищі, емоційно
відгукуватися та усвідомлювати красу, здатності до співпереживання; формування
вміння висловлювати естетичне ставлення до творів мистецтва, оцінювати їх та
інтерпретувати відповідно до вікових можливостей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий